Brev:
Mælk nok? - 11 mdr.
12. januar 2010
Alder:
11 mdr.
Mælk nok? - 11 mdr.
Hej Helen
Mine tvillinger er snart 11 måneder og i den anledning melder der sig nu nogle spørgsmål.
Vi har netop droppet morgenflasken, da de ellers ikke ville have morgenmad. Det fungerer godt og de spiser nu for første gang havregrød til morgen. De har aldrig fået sen eller tidlig morgenflaske og sover godt igennem uden. Normalt 21/21:30-7:30/8 morgen.
Men… det betyder nu, at de kun får én flaske dagligt; nemlig aftenflasken 240 ml. (For tiden med lidt vælling)
Spørgsmålet er om de er dækket godt nok ind med mælk. Dagen i går så fx sådan ud.
7:30 Vågen
8:30 Morgenmad. Havregrød med most banan samt ½ skive franskbrød med smør og ost. MM i kop, men det bliver ikke til meget. Tilbydes derfor også vand. Havregrøden koges på vand, men tilsættes også lidt MM.
11-12:30 Lur
13:30 Frokost. Grøntsagsmos med kyllingestrimler ved siden af. Lidt kogte pasta samt kogt kartoffel til at spise med fingrene.
15:30-16:30 Lur
17:00 Yoghurt med revet æble. Pære og appelsin både i hånden samt ½ riskiks. MM i kop, men det bliver ikke til meget. Tilbydes derfor også vand.
19:30 Aftensmad. Øllebrød med grøntsagsmos. Kartofler og kikærter ved siden af til at spise med fingrene. Suppleres med lidt godnatgrød med most banan, da specielt drengen har sovet med mange opvågninger på det seneste.
Efter vi er begyndt på at supplere med grød samt vælling i natflaske er dette blevet meget bedre, og han sover nu en hel nat. Vågner kun, når han får sat sig op eller rejst sig, men han skal bare lægges på plads igen, så sover han videre.
Det er planen at droppe vællingen igen om en uges tid, når jeg føler mig sikker på at han sover igennem igen. Han er en meget stor dreng. 12,5 kg og ca 76 cm, så der er vel ingen grund til at fylde for meget på!
Til frokost og aften tilbydes vand.
Får de mælk nok? Jeg tilsætter lidt MM i grød og mos. Skal det være MM, sødmælk eller letmælk? Hvad med koppen? Hvilken type mælk er bedst?
Der hvor vi bor er den mest almindelige mælk langtidsholdbar mælk. Ved du om det er ligeså godt?
Jeg tror sagtens, at jeg kan give 270 i aftenflasken, men er det smart. Den skal de jo vendes fra på et tidspunkt? Hvornår er det?
Glæder mig til dit svar,
Tvillingemor